Mijn eerste grote reis - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Tiny Dijkstra - WaarBenJij.nu Mijn eerste grote reis - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Tiny Dijkstra - WaarBenJij.nu

Mijn eerste grote reis

Door: Tiny Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Tiny

22 Januari 2014 | Nederland, Leeuwarden

Daar is ie dan! Mijn eerste echte blog! Nog 9 dagen en dan vertrek ik voor een half jaar naar het buitenland. Natuurlijk is er al veel aan vooraf gegaan. Er moeten natuurlijk nogal wat voorbereidingen getroffen worden zoals:

- 4 keer naar de GGD om te vaccineren,
- heel hard werken tijdens de vakanties,
- reisverzekeringen afsluiten die ook gedekt worden in Azië,
- visumdocumenten regelen, visum aanvragen, visum ophalen,
- bankbezoek om bankgegevens te machtigen aan derden,
- meetings volgen vanuit school,
- een internationaal rijbewijs aanvragen en
- natuurlijk: heel veel dingen kopen voor de reis (kokerrokjes, witte blousjes, klamboe, deet). Ook best leuk hoor, summersale koopjes scoren!

Wist je trouwens dat we zonnebrand mee moeten nemen? In Bali verkopen ze namelijk alleen zonnebrand met whitening. Ze doen daar dus juist hun best om wit te blijven!

Nu ik alles heb geregeld mag ik dan ook gerust zeggen: IK HEB ZIN OM WEG TE GAAN! Alle reisgenootjes worden ook enthousiast en zelf ben ik er mentaal helemaal klaar voor. Voor mem is het denk ik wel het meeste wennen, het lijkt mij raar dat je kind van 19 naar de andere kant van de wereld gaat. Ik zal mijn familie ook vooral erg missen, maar eigenlijk ben ik al over het punt heen en denk ik maar zo: over een half jaar zit ik alweer in Nederland!

Ik ben erg benieuwd wat ik allemaal ga beleven en zal jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen! Wil je op de hoogte blijven? Het is dan handig om je in te schrijven voor de mailinglijst links onder deze pagina. Dan krijg je een mailtje op het moment dat ik een nieuw verslag heb geschreven!!

Sampai jumpa, oftewel: tot ziens op deze pagina!!

Tiny

  • 22 Januari 2014 - 13:44

    Henriette:

    Hoi Tiny ik wens je veel succes en plezier aan de andere kant van de wereld

  • 22 Januari 2014 - 14:16

    Trienke:

    Hey Tiny!
    Alvast heel veel succes en plezier daar! Ben benieuwd naar je verhalen!!
    Groetjes Trienke

  • 22 Januari 2014 - 15:15

    ElsbethK :

    Hoi Tiny! Veel plezier en geniet van deze fantastische ervaring! Je zult zien dat je, ondanks de vele kilometers van huis en de andere cultuur, je snel thuis zult voelen :-) Liefs

  • 22 Januari 2014 - 15:24

    Fedde&tiny :

    TINY op reis..... GENIET! Nikmatilah !

  • 22 Januari 2014 - 15:35

    Froukje Bergsma:

    Hoi Tiny,

    Ik wenje yn boornbergum en kin dyn beppe..
    Mei ik duy ek wol folgje..Fyn ik altyd hiel interessant..
    groetnis Froukje Bergsma

  • 22 Januari 2014 - 15:36

    Doetie Beijert:

    Hoi Tiny ,heeel veel plezier geniet ervan,wel heel ver van je familie,maar een half jaar vliegt om hoor.
    goeie reis en we gaan je blog volgen.

  • 22 Januari 2014 - 15:40

    Elizabeth:

    Yes. Wy bin gek op dit soort sites.
    Succes mei de letste dingen en oer in skoftsje kin ik sizze welcome in Asia!
    Tut.

  • 22 Januari 2014 - 15:40

    Elizabeth:

    Yes. Wy bin gek op dit soort sites.
    Succes mei de letste dingen en oer in skoftsje kin ik sizze welcome in Asia!
    Tut.

  • 22 Januari 2014 - 15:45

    Sieta Dijkstra:

    hoi Tiny

    leuk dat we dei hjirre folgje kinne, bin hiel beneid ny dien ferhalen en belibbenissen

  • 22 Januari 2014 - 17:02

    Mem:

    Leaf Famke!!!

    Geniet!!!
    XXXX

  • 22 Januari 2014 - 18:22

    Nelleke:

    Hee Tiny!

    Ik wil je heel veel plezier toewensen! Lekker genieten..
    Ene wist je dat wij dan straks 'maar' 4 uurtjes vliegen van elkaar wonen?

    Nelleke

  • 22 Januari 2014 - 18:49

    Esther Leystra:

    Spannend Tiny, sa super super leuk! Bin stiekem jaloers op dei hihi.
    Succes mei de foarbereidingen, geniet!!

  • 22 Januari 2014 - 20:32

    Gea :

    Hoi leave Tiny,
    Olfest een hele protte succes en ek geniete der yn Bali! Nije wike een goeie reis der hinne en we léze dien verslagen wol! En we tinke ek om mem hjer? Groetjes en dikke knuffel fan Gea

  • 22 Januari 2014 - 21:56

    Josette:

    We're gonna have a good tiiiiiime!

  • 23 Januari 2014 - 03:33

    Lolkje:

    Succes Tiny geniet der fan

  • 23 Januari 2014 - 19:39

    Debohra:

    Heel veel plezier!!

  • 23 Januari 2014 - 20:31

    Feike Geertsma:

    Hallo Tiny
    Zo te zien heb je er zin er en heb je al heel wat voorberijding achter de rug,wij zijn ook op Bali geweest ,wij weten dus wat voor moois en spannends jou te wachten staat.
    Breng een bezoek aan OBUD dat was toen wij er waren een hipy dorpje, en als je daar bent zoek het overdekte vogel centrum op dan zie paradijs vogels en veel meer waar je tussen door loopt,geweldig
    Maak een rond reis je ziet de rijst plantages en veel meer en vooral de natuur geweldig
    Een hele mooie reis gewenst en we horen graag hoe het met je gaat

    groet Feike

  • 29 Januari 2014 - 20:14

    Sjoerd:

    Ikuti impian Anda, mereka tahu jalan.


  • 30 Januari 2014 - 15:58

    Hillie En Jan Boonstra:

    Heel veel plezier en een goede reis toegewenst Tiny..

  • 31 Januari 2014 - 14:58

    Sita:

    Xxx

  • 31 Januari 2014 - 19:40

    Saskia Hertroys:

    Wat ontzettend gaaf Tiny. Ik wil natuurlijk al je belevenissen volgen dus ik hou je zeker in de gaten. Kom maar op met die avonturen en verhalen. Dikke knuf.

  • 31 Januari 2014 - 20:39

    Doetie:

    Heeeeel veel plezier en een goeie reis! Succes! Liefs Gert-Jan, Doetie & Lieke

  • 31 Januari 2014 - 20:39

    Doetie:

    Heeeeel veel plezier en een goeie reis! Succes! Liefs Gert-Jan, Doetie & Lieke

  • 01 Februari 2014 - 08:58

    Pake En Beppe:

    En na 12 uren op dezelfde stoel.... zit het nog een beetje goed? Wel zo nu dan even een eindje lopen..xx


  • 01 Februari 2014 - 09:00

    Pake&beppe:

    Zo nu en dan ---- had ik moeten schrijven DUZZZ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tiny

Mijn naam is Tiny en 31 januari 2014 reis ik naar Bali om mijn minor Event Managemen 1 te volgen. Vervolgens reis ik op 12 april door naar Thailand om daar de vervolgminor Event Management 2 te doen. Met dit blog zal ik jullie op de hoogte houden van alle geweldige ervaringen tijdens mijn reis en studie!

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 875
Totaal aantal bezoekers 12099

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Mijn eerste grote reis

Landen bezocht: